joi, 22 decembrie 2011

Iahnie de fasole - de post


Iahnia de fasole este felul suprem de mancare care poate umple o farfurie! Asta in viziunea lui Alex (my beloved husband)... Si cred ca este cam singura digerabila, din punctul lui de vedere, si care poate fi considerata comestibila chiar fara "ceva fibros" in ea. Asa ca iahnia asta o pregatesc in post si reuseste sa ma scoata din impas de fiecare data!

N e c e s a r e :
300g fasole alba uscata;
1 morcov;
1 patrunjel radacina;
1 ceapa alba;
3 catei de usturoi;
1/2 gogosar;
pasta sau sos de rosii;
3 lingurite vegeta;
ulei de floarea soarelui;
leustean tocat.

P r e p a r a r e :
Am pus fasolea la inmuiat in apa de cu seara si am lasat-o pana dimineata, insa e suficient si cu cateva ore inainte de a o prepara.


Apoi am inceput procesul de fierbere in trei ape. Adica am pus fasolea la fiert si am lasat-o in clocot 15 minute. Intre timp am pus apa de schimb sa fiarba. Ideea e sa nu punem din nou fasolea in apa rece pentru ca se intareste, ci sa o mentinem la o temperatura apropiata de punctul de fierbere. Am facut schimbul de 3 ori. In cea de-a patra apa am adaugat morcovul rondele, patrunjelul intreg...


...ceapa si usturoiul tocate marunt. Am lasat sa fiarba cam o jumatate de ora.


Apoi am adaugat gogosarul (sau ardei) taiat cubulete, pasta sau sosul de tomate si vegeta. Am mai lasat la fiert inca 10 minute. La final in ultimul clocot am pus putin ulei de floarea soarelui si dupa ce am stins focul am pus leustean tocat si am mai lasat sub capac 10 minute. Este o mancare foarte consistenta si, cu toate ca este de post, nu veti suferi de foame imediat ce v-ati ridicat de la masa.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu