vineri, 16 martie 2012

Dulceata de mere



Iar am ajuns sa fac dulceata in extrasezon, dar aveam niste mere primite de la tara, adicatelea bio, pe care imi era mila sa le las sa se strice. Asa ca mi-am pus in functiune robotul si masina de paine pe programul "marmelada" si i-am dat bataie... O sa vedeti ca asta e o dulceata este foarte aromata si usor de facut. Imi aduc aminte de campaniile de pus dulceata ale mamei mele, cand cumpara cate 20kg de fructe, era o investitie imensa de timp si bani. Insa am descoperit ca daca pun si eu cate putin, dar pe tot parcursul anului, este o reala placere... Eh, sunt alte vremuri, ca gasim de toate...

N e c e s a r e :
2kg mere;
2 lamai;
1 kg zahar;
4 batoane scortisoara;
1 plic de gelfix.

P r e p a r a r e :
Cele 2 kg de mere se refera la cantitatea bruta, dupa scoaterea cotoarelor si indepartarea imperfectiunilor. Eu am preferat sa las si coaja si sa paserez merele in blender ca sa nu pierd elementele nutritive pretioase din coaja.


Asadar lamaile le-am stors si am amestecat zeama cu merele blenduite. Le-am turnat apoi in vasul masinii de paine. Daca faceti clasic, pe foc, turnati in oala.


Am adaugat continutul plicului amestecat cu 2 linguri de zahar si batoanele de scortisoara. Eu am pus Gelfix 2:1 de la Dr. Oetker, desi nu era necesar, dar il aveam in casa. Am lasat apoi dulceata in masina (sau la foc mic), pana ce a fost aproape gata. In ultimele minute de fierbere am adaugat restul de zahar si am amestecat pana s-a dizolvat.


Am turnat in borcane spalate si sterilizate  impreuna cu cate un baton de scortisoara. Le-am inchis cu capac si le-am lasat la racit la temperatura camerei.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu