marți, 1 decembrie 2015

Gogosi


De ziua nationala, am sarbatorit cu aceste gogosi! Mancare romaneasca, la francezi acasa. Daca tot am avut repartizat blogul Ceraselei in cadrul Provocarii Secrete a lunii noiembrie a carei gazda a fost chiar ea, am ales o reteta simpla, dar cu maaare trecere.

N e c e s a r e :
300ml lapte integral;
1 plic drojdie uscata;
coaja rasa de la o lamaie;
2 lingurite esenta de vanilie;
500g faina alba;
zahar pudra;
ulei pentru prajit.

Preparare:
Am pus faina cantarita intr-un bol. Am facut un cuib in care am pus drojdia si am turnat laptele caldut. Am adaugat coaja de lamaie si esenta de vanilie. Am lasat sa se inmoaie drojdia 5-10 minute. Apoi am framantat aluatul, pe care l-am lasat la dospit o ora.


Dupa ce aluatul a dospit, l-am intins pe masa si am decupat cercuri cu un pahar, apoi, cu gura unei sticle, am gaurit gogosile. De fapt asta a fost treaba copiilor, care s-au distrat foarte tare cu pregatirea... Resturile de aluat le-am reframantat si le-am decupat si pe ele. Le-am insirat pe o planseta si le-am lasat sa mai dospeasca inca 30 minute.


Am prajit gogosile in ulei incins, pe o parte si pe cealalta, cat sa fie rumenite. Cam un minut e suficient pentru ambele parti ale unei gogosi. Le-am scos pe servetele ca sa se absoarba excesul de ulei. Apoi le-am trecut prin zahar pudra. Delicioase!!!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu